Mijn naam is Laura Post – Dancewicz en ik ben eigenlijk een echte horecatijger. Ik heb sinds mijn (horeca)opleiding altijd gewerkt in bars, restaurants maar voornamelijk in hotels en dit met heel veel plezier. Toch werd het na jaren tijd voor verandering, ik was echt toe aan iets anders. Het onderhouden van de relatie met klanten en ervoor zorgen dat zij een goede ervaring en belevenis hebben met de organisatie, staan bij mij hoog in het vaandel. Ik wist dat deze passie ook te vertalen was in een andere branche, welke branche dan ook.
Ik ben door familie terecht gekomen bij Schouten Zekerheid én ik heb hier vroeger een (bij)baan gehad. Ik was dus niet geheel onbekend met de Schouten Toren en toonde dan ook meteen interesse toen ik van werk/branche wilde veranderen en er een vacature vrijkwam. Ondanks dat het bedrijf in de afgelopen 15 jaar enorm gegroeid is, bleek dat er ook nog steeds mensen ‘van vroeger’ werkten en dat vond ik een enorm goed teken.
Ik ben dus compleet nieuw in deze branche en dat maakt het juist ook zo leuk, ik houd wel van een (nieuwe) uitdaging. Ik vind de verzekeringswereld zo breed, divers en interessant! Ik krijg hier alle ruimte voor het ‘omscholingstraject’ en hiermee dus ook de kans om mezelf te ontwikkelen en te ontdekken waar mijn ambities liggen. De horizon bij Schouten Zekerheid is breed en ik kan dus nog alle kanten op.
Daarbij werk ik in een hele fijne omgeving met echt hele leuke collega’s, stuk voor stuk vriendelijk en enthousiast. Ik voelde me vanaf dag één heel welkom en ik kan nog steeds bij elke collega terecht. Dit geldt overigens voor iedereen: er heerst hier een open-deur-cultuur waardoor je ook heel makkelijk bij het management naar binnen kan en mag lopen. Het is een familiebedrijf en het familiare gevoel is ook merkbaar tussen collega’s. Iedereen is oprecht geïnteresseerd in elkaar en er worden ook veel uitjes buiten werktijd georganiseerd.
Gelukkig kan ik mijn bestaande passie ook in mijn huidige functie al elke dag toepassen. Als commercieel medewerker Accountbeheer heb ik veel contact met relaties en helpen mijn collega’s en ik hen daar waar nodig. Naast dit dagelijkse klantencontact assisteren wij ook andere interne afdelingen, waardoor we iedereen in de toren veel spreken. En elke dag met mensen bezig te kunnen zijn, is wat ik zo leuk vind aan deze functie!